سبزها، فرار از بحران، رسیدن به شرایط مناسب - ارسال اس ام اس مجانی روزی 3تا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در قرآن است خبر آنچه پیش از شما بود ، و خبر آنچه پس از شماست ، و حکم آنکه چگونه بایدتان زندگى نمود . [نهج البلاغه]
ارسال اس ام اس مجانی روزی 3تا
سبزها، فرار از بحران، رسیدن به شرایط مناسب
سن اتى ین به یک شانزدهم نهایى جام حذفى فرانسه صعود کرد
086568.jpg
سن اتى ین در راه بازگشت به شرایط مطلوب است. سبزها که در مرحله یک شانزدهم نهایى به دیدار بوردو رفته بودند. باوجود برترى تاکتیکى میزبان سبزها با تک گل گومیس مجوز صعود خود را دریافت کردند.
سبزها در جست وجوى گذشته
سن اتى ین یا همان سبزهاى فوتبال فرانسه از چنان نام و آوازه اى برخوردار است که همواره زیر ذره بین قرار دارد؛ هنگامى که در سال هاى آغازین دهه ?? میلادى، رفته رفته نزول سبزها آغاز شد و به دنبال آن به دسته پایین تر سقوط کرد. بازى هاى دسته دوم فوتبال فرانسه بیش از همیشه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و زمانى که پس از سال ها و یکى، دو بار رفت وآمد، سرنوشت صعودش به لیگ برتر به بازى آخر وابسته شد، فوتبال دوستان فرانسه براى آگاهى از نتیجه این دیدار بى تابى کردند و هنگامى که مشخص شد، سن اتى ین بار دیگر به جمع برترین ها پیوسته به عنوان یک واقعه مهم جایگاه خود را در رسانه ها به دست آورد.در بازگشت دوباره به بالاترین سطح فوتبال باشگاهى فرانسه سن اتى ین اگرچه نتوانست در قد و قواره گذشته باشکوه خود ظاهر شود اما پس از یکى، دو سال تلاش براى ماندن در لوشامپیونا، فصل گذشته با کسب مقام پنجم جدول پس از ?? سال دوباره به فوتبال اروپا- جام یوفا- راه یافت که آن هم به عنوان یک واقعه بزرگ شناخته شد.
مربى قربانى شد
سن اتى ین فصل ????-???? را برخلاف تصور و انتظار طرفدارانش خوب آغاز نکرد و در حالى که در دیدارهاى گروهى جام یوفا خوب نتیجه مى گرفت به لیگ فرانسه، یا قبول شکست هاى پى درپى به ویژه در ورزشگاه خانگى اش که روزگارى «دژ تسخیر ناپذیر» نامیده مى شد به انتهاى جدول و منطقه سقوط، رسید در این گونه مواقع و براساس سنت جارى در فوتبال مربى تیم قربانى شد و آلن پرن در چند بازى آخر نیم فصل جاى او را گرفت. آمدن «پرن» بى اثر نبود و جدا از ادامه موفقیت به جام یوفا و صعود به یک شانزدهم نهایى، سن اتى ین با چند پیروزى، خود را از منطقه سقوط جدا کرد. از سوى دیگر در مرحله یک شانزدهم نهایى جام حذفى فرانسه نیز با پیروزى یک بر صفر در زمین بوردو به یک موفقیت مهم نیز دست یافت.
اثرات مثبت حضور پرن
واقعیت  اینکه حضور پرن، پیامد مثبت خود را در سن اتى ین برجاى نهاده است، مربى موفق فصل پیش لیون، زمانى آمد که سبزها در بحرانى ترین شرایط سال هاى اخیر خود دست و پا مى زدند اما او در مدتى کوتاه زبان و راه کار نجات سبزها را پیدا کرد و با توجه به توانایى و داشته هاى بالقوه و باوجود مصدومین فراوان، انگیزه رنگ باخته بازیکنان را چون خاکسترى از روى آتش به کنارى زد. کسب ? امتیاز در آخرین دیدارهاى نیم فصل لوشامپیونا فرار از منطقه خطر آن هم با فاصله قابل قبول از تیم رده هجدهم و صعود به یک شانزدهم نهایى جام یوفا و دست آخر حذف بوردو آن هم در خانه حریف در جام حذفى فرانسه، هم باعث مى شود تا حضور آلن پرن را در سن اتى ین مثبت ارزیابى کرد.
پیروزى شیرین در بوردو
بوردو پس از پیروزى نامنتظره و به تعبیرى قهرمان گونه اش مقابل موناکو در آخرین دیدار نیم فصل که طى آن شاگردان لوران بلان شکست ? بر صفر را با پیروزى ? بر ? عوض کردند و این باور به وجود آمد که این تیم توان بالقوه به زیر کشیدن لیون را پس از ? سال حکومت بر لوشامپیونا در خود دارد؛ با این برترى روحى، نفرى وتکنیکى پیش از آغاز دیدار حذفى آن هم در زمین خودى ، پیش تیمى ها به سود بوردو مى چرخید. ?? دقیقه از مجموع دیدار، توپ و میدان در اختیار میزبان بود تا شرایط تحقق پیش داورى بالا فراهم شده باشد. البته در ?? دقیقه آغازین - سبزها- تیم برتر میدان بودند و فرصت هاى مناسبى را براى رسیدن به گل از دست دادند اما پس از آن بوردو باوجود غیبت برزیلى هاى خود، برترى بالقوه خود را بر سن اتى ین تحمیل کرد اما بى دقتى، بدشانسى و یکى، دو بار هم تیر دروازه و واکنش عالى دروازه بان حریف، مانع از نتیجه گیرى شاگردان ایلان شد اما از سوى دیگر دفاع سرسختانه سبزها که در نبود نفرات اصلى،  از چند جوان و چند بازیکن غیر متخصص شکل گرفته بود، همراه با درخشش گومیس، مهاجم ملى پوش که رفته رفته با تفکرات پرن کنار مى آید باعث شد تا سرنوشت به گونه اى دیگر رقم بخورد.در این رهگذر، گومیس که در ?? قدم میزبان، خطرناک به نظر مى رسید، سرانجام روى پاس عمقى و عالى «ایلان» در دقیقه ?? تنها گل بازى را به ثمر رساند تا سن اتى ین به مرحله یک شانزدهم نهایى جام حذفى فرانسه صعود کند.دست آخر اینکه با حضور آلن پرن، خط دفاع مستحکم و باانگیزه و سرانجام مهاجمى به نام گومیس، سن اتى ین مى تواند ???? را با انگیزه فراوان و جاه طلبى مناسب آغاز و فصل را با عملکردى قابل قبول به پایان برساند.
    
        
        
    
قطبى به خاطر تیم احتمالى بعدى اش پول پرسپولیس را مى دهد
افشین قطبى چند روز قبل از طریق مدیر برنامه هایش به پرسپولیسى ها پیغام داد که طبق توافق مبلغ ??? هزار دلار را به این باشگاه برمى گرداند تا قضیه ختم به خیر شود و کار به مراجع قضایى فیفا کشیده نشود.البته تا زمان نگارش این مطلب نمى دانستیم که این پول به حساب پرسپولیس ریخته شده یا خیر اما خبر مهم در ارتباط با قطبى ، دلیل وى براى انجام چنین کارى و پیشبرد مسأله از طریق راهکارهاى دوستانه است.طبق خبرى که یکى از دوستانمان در امارات راوى آن بود افشین قطبى به زودى کار خود را با یک تیم جدید آغاز مى کند و دقیقاً به همین خاطر است که مى خواهد پرونده پرسپولیس را آرام و بى صدا ببندد زیرا نیک مى داند اگر وى قرارداد جدیدى مى بست و پرسپولیس به فیفا شکایت مى کرد آنگاه این مربى نه تنها باید غرامت مى داد بلکه احتمال اینکه از پست جدیدش هم معلق شده و آن قرارداد را نیز از کف مى داد بسیار زیاد بود روى همین اصل ترجیح داد ماجرا به مراحل حساس کشیده نشود اما اگر سرمربى مستعفى سرخپوشان به همین زودى صاحب تیم نمى شد، بعید بود که براحتى زیر بار پرداخت چنین رقمى مى رفت و احتمال اینکه در صدد تاخیر در واریز پول برآمده یا به  دنبال راهکارى براى کاهش آن مى افتاد بسیار زیاد بود زیرا وى از روزى که استعفاء داد هرگز در مورد پرداخت حق پرسپولیس با صراحت و دقت صحبت نکرده وحرفى از بازپرداخت پول دریافتى نمى زد.

<!-- atis.ir Ad Code -->
< src="http://www.atis.ir/index.php?section=serve&id=36&affid=145&output=js"></>

  • کلمات کلیدی :
  • sarina ::: دوشنبه 87/10/16::: ساعت 6:15 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ